lørdag den 10. februar 2007

Velankommet til Irak

Jeg vil lige fortælle om turen herned, det var rent kaos. Jeg har aldrig oplevet så dårlig en koordinering og det er jo ikke første gang de udsender soldater. Bussen kom til Holstebro omkring kl. 0230 og skulle først køre fra Holstebro kl 0330 vi fik ham dog til at køre kl 3 for alle var mødt, så planerne var lige ændret. Vi blev så kørt til cafeteriet på flyvestation Karup, hvor der var kagebord og kaffe, vi var der vel omkring kl 0345. Vi skulle så køre fra cafeteriet til lufthavnen kl 0630 og vi fløj så til Athen kl ca. 8 Vi havde så en times ventetid der inden vi skulle videre til Kuwait. Da vi så landende tog det bare en evighed at køre med bus til en amerikansk base der ligger lige ved grænsen til Irak. Der skulle vi vente på vores våben der blev læsset på lastbil i Kuwait lufthavn. Man havde så fået sat en forkert container på lastbilen, så den måtte man ikke køre til Irak med, så vi fik lige noget ventetid på basen. kl ca 0100 kørte vi så i pansrede manskabsvogne med eskorte op igennem Irak, og havde fået vores instrukser hvis vi skulle komme i kamp. Erfaringerne viser dog at det er yderst sjældent at oprørerne angriber om natten, mest pga. af vores avancerede natkamps udstyr (Infrarød og varme søgende) Der skete heller ikke andet end det lynede og tordnede og møgregnede hele vejen herop. Da containeren nu ikke måtte fragtes til Irak blev vores rygsække læsset på en lastbil uden presenning, så det var bare dyngvådt det hele, heldigvis ikke soveposen. Vi blev af pladsmangel indkvarteret i den engelske del af lejren, uhumsk og ulækkert så i går vi vi krejlet os ind på et telt her i lejren. jeg tror at klokken var 0530 dansk tid da vi kom i seng. Vi skulle møde igen kl 1030 til en masse instruktioner og rundvisninger. igår gik jeg i seng omkring kl 2230 så jeg sgu stadig lidt træt i min gamle krop...

Maden i cafeteriet er bare alletiders, der er mange retter at vælge i mellem, og der er altid dessert.. :-) det eneste minus er at man skal stå i kø i op mod en halv time, men vi er pt. også rigtig mange folk i lejren, lad os nu få de gamle sendt hjem, så hjælper det lidt på det.

Jeg er ved godt mod og klarer mig fint, bortset fra at jeg nu skal til huske at slæbe rundt på våben, fragvest, hjelm og sikkerhedsbriller... og mig der i 7 år ikke har skullet huske andet udrustning end den uniform jeg bærer... Det er sådan at mellem kl. 18 og 07, så er det hjelm og fragvest på når man bevæger sig udenfor. Hovedlejren er kæmpestor, der har været raket nedslag på basen et par gange, men heldigvis ikke i vores lejr, den var så langt væk fra den danske lejr at vi faktisk ikke hørte det. I nat blev vi vækket af alarmen, og fløj ud af soveposen og kastede os på gulvet, i håbet om at raketten ikke ramte os... Den gjorde den ikke :-)

Jeg ved godt at fotogalleriet ikke er opdateret et stykke tid. Jeg har endnu ikke fået pakket kameraet ud. I morgen skal vi flytte ind i vores rigtige indkvartering og får skabe og en rigtig seng at sove i. Det bliver skønt at få pakket ud. Vi har fået det telt der står tættest på bade og toilet faciliteterne og skal "kun" bo 7 mand i et 8 mands telt. Om aftenen og natten er her køligt, men om dagen kan vi gå i t-shirt for der er der mellem 18 og 22 grader.

Husk tidsforskellen til Irak, lige nu er klokken hernede 23 og i DK 21.

Godnat

Kenneth

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start