søndag den 11. februar 2007

Morgenbad uden vand...

Så skete en af de ting jeg på forhånd vidste ville ske... Lejren løb tør for vand. Så lige i dag hvor jeg skulle barberes, jeg ligner en halv taliban kriger... Nuvel, en ½ liter flaskevand i kraniet og en god truckervask og jeg var klar igen. Det var ikke alle der var helt vågne i morges. Der var bl.a en unavngivet kaptajn der kom ind i bade området da jeg børstede tænder. Han åbnede for en bruser og så at der ikke skete noget, så spurgte han om der ikke var noget vand - jeg svarede "nej, ikke en dråbe" han lukkede nu for bruseren igen, og åbnede den næste bruser med samme resultat. Jeg stod og kiggede måbende på ham, da han endnu en gang spurgte om der slet ikke var vand. Jeg sagde endnu en gang "nej". Så gik han over til håndvaskene og åbnede to af dem, uden den ønskede effekt. Så måtte jeg simpelthen gå derfra.

I dag var så dagen hvor vi skulle flytte ind i vores telt. Jeg og kontorhjælperen for bataljonen var de første i teltet, så vi trak lod om pladserne, det er sådan at man helst ville ligge i det fjerneste hjørne, og da vi kun var to til lodtrækningen vandt vi begge. Vi har endvidere været på "opdagelse" i de andre telte for at finde de bedste skabe og andre effekter. Jeg mener jo at når man som jeg er befalet herned skal man også have ordentlige forhold. Jeg har læselampe, lille bord og en stol og en seng. Det er fint nok.

Efter aftensmaden gik jeg lige i på soldaterhjemmet og fik kaffe og kage og købte faktisk noget til de små piger derhjemme som jeg skal have sendt snarest. Til Johanne købte jeg en hagesmæk som "Kuf mutter" havde syet i ørkenstof. Til Josefine blev det et forklæde ligeledes i ørkenstof, dog med det engelske flag på. Denne var også syet af "kuf mutter". Nu skal jeg så have fundet et par ting til drengene.

Jeg vil slutte denne blog, for nu skal jeg have et bad og en barbering, og så skal jeg have pakket ud og tidligt i seng i aften. I morgen skal vi tidligt op der er "Change of command" det vil sige at hold 8 overdrager kommandoen til hold 9. Der er parade kl 0650. Hvilket så igen vil sige at mandagens hygiejne består af samme ingrediens som søndagens... Derfor skal jeg i bad nu.

Hold jer muntre hjemme i DK...

Kenneth

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start