søndag den 25. marts 2007

Ugen der gik...

Halløj folks

Så blev det tid igen til et lille indlæg der omhandler grillfest, alholfri øl, væltede reoler, feltunderholdning, sandsække fyldning, løbeture og hvordan man tager bad i en liter vand!

Hvor skal jeg starte. Hvad med begyndelsen... Søndag gik med at spille fodbold ovre i det englænderne, kalder Waterloo lines, der er noget nogen kalder en fodboldbane. Englænderne havde inviteret til turnering i går lørdag, hver nation måtte stille med 3 hold, og da vi kunne skrabe 15 hold sammen bare fra Danmark, måtte vi jo ud i en kvalificeringsrunde. Desværre gik mit hold ikke videre, men vi fik mange sår og skader... og sjovt, det var det. Det syntes infirmeriet dog ikke, for alle sår skal renses... så der ikke kommer infektioner og betændelse.

Se det blev tirsdag, og vi skulle lave et grill arrangement for alle her i staben. Det var planlagt klargøringshold, skafferhold og oprydningshold og af en eller anden ukendt årsag var jeg med på alle hold. Først fik vi plyndret hele indkvarteringsområderne for haveborde og stole, det skulle lige støves af. Det tog kun en time. Brian, præsten og jeg fik senere hentet sodavand, alkoholfrie øl og kød og salat. Af de alkoholfrie øl var der både "becks" og "budweiser", jeg kan klart anbefale "becks" hvis jeg i det hele taget skal anbefale nogen. Vi ville jo så tænde op i grillen, men fik nej, for det var jo trækul og det tager ikke så lang tid så er de klar.... yes sir, kan man jo kun sige. Man fik afhentet resterne af staben, dvs. dem der ikke selv kunne finde ned på eneste sted i lejren man må grille. Så skulle der tændes op... efter at have overøst kullene med 2 dåser zippo vædske og en ½ liter sprit, var der lidt gløder i den ene ende af grillen. Det tog sin tid.. og da der så ikke rigtig skete noget yderligere, tog en stabsofficer tingene i egen hånd, og smuttede ned på værkstedsområdet og lånte en skærebrænder... så kom der fut i de skide kul, og vi kunne spise... Næste gang der er grill er det så heldigvis nogle andre der skal arrangere det.

Onsdag skulle vi fylde sandsække.. Jeg mindes tiden i Bosnien i 1996 med gru... Shit, hvor har jeg fyldt mange sække. Nu var det noget andet. Der var en maskine til det, man skal bare holde sækken ind under en tragt og trykke på 2 knapper, så bliver sækken fyldt. Derefter skal den så lige bindes og stables på paller. Vi havde tid fra 13 til 15 og skulle derefter afløses.. Det havde afløserne så ikke lige hørt, så vi stod der til næsten 17, godt vi har sandaler og shorts. Jeg gik rundt i bar mave, men måtte da til sidst lige tage t-shirten på, da det begyndte at "brænde" lidt på overkroppen. Mens vi fyldte sandsække, var der så andre der byggede "muren" foran teltene, du kan se billeder i galleriet, både med og uden sække foran. Når du har set billedet med sækkene, så tænk på at der er over 50 telte... Den dag sprang Brian og jeg altså også over vægt træningen. Det har i det hele taget også været en skidt uge hvad angår løb og træning. Det har vi dog fået rettet op på her i weekenden.

Torsdag var så dagen med de væltede reoler, kors for noget pis. Logistik kompagniet syntes lige de skulle flytte rundt med vores container indeholdende alle reservedele og ekstra computere, toner og andet elektronik. Selvfølgelig uden at sige noget. Så da jeg opdagede den var flyttet gik ned og kiggede i den, resultatet kan du se i foto galleriet. Det kostede 2 fladskærme. Nå, men jeg fik ryddet op og en undskyldning og der vil komme to gutter for at hjælpe med at rydde op, men der havde jeg selv gjort det

Fredag gik med almindelig arbejde og lidt dvd film om aftenen. Lørdag formiddag, hvor vi jo har camp dag, stod jeg op kl halv ni.. blev vasket og gik på kontoret. Det var stille så der kunne jeg rigtig få noget fra hånden. Lørdag aften var brian og jeg så over at træne. Der var jo også fodbold, jeg gad nu ikke sidde oppe til kl 02 om natten for at se danmark spille. Jeg så i stedet kampen mellem england og israel, eller det vil sige det meste af første halvleg, så faldt jeg i søvn og vågnede i pausen, så kunne jeg ligeså godt slukke. Søndag er en almindelig arbejdsdag så det gik dagen med, chefen for Hærens operative kommando kommer jo på tys tys besøg mandag, hov, det må jeg ikke skrive... Der skal jo klargøres til sådan en fyr. klokken 17 løb Brian og jeg en tur, og da han har radiovagt i morgen gik vi lige over og rykkede lidt jern bagefter. Godt svedende ville vi i bad... Åh gud, pumpen til anlægget var gået, så ingen vand... Nå, vaskes det skulle vi så her kommer opskriften på hvordan man bader i en (1) liter vand.

Man skal bruge
  • 2 vandflasker indeholdende ½ liter vand hver. Det behøver ikke være fra køleskabet men vi havde ikke lige andet.
  • lidt sæbe
  • en brusekabine
  • et håndklæde
  • En fandes god kontrol med sig selv, da vandet var KOLDT.

Man tager så den ene flaske og skyller sig med, brug kun det halve af flasken således du har 1½ flaske at skylle efter med (drop håret). Man må gerne bruge lyde når man hælder vandet ud over sig... Shit noget lort, men mens jeg stod der og hældte koldt vand udover mig selv kom jeg til at tænke på min uddannelse i kemisk krigsførelse, hvor vi netop også brugte koldt vand. Det kom bare fra bruseren. Nuvel, nu håber jeg sgu pumpen er lavet når jeg er færdig her, for så skal jeg lige have en skyller...

På tirsdag og onsdag er der feltunderholdning! en band der kalder sig Decco band, kommer og spiller for os, i den anledning har jeg hørt rygter om at vi må få en rigtig øl, det bliver stort. Det er nok som kompensation for at vi kun får 1 gang underholdning på holdet. Normal vil vi have fået 2 X feltunderholdning, men nu skal vi jo hjem... Decco band har faktisk været her før, og de englændere vi har i lejren pt. var her dengang, og de var ikke imponerede, jeg er ligeglad så går der en aften med lidt rock, og er de gode kan man jo komme igen onsdag, er de dårlige kan man jo bare blive væk onsdag... Vores kvindelige kontorhjælper er biker, og hun har hørt dem til et træf, og de var gode siger hun... men mon hun har været i stand til at give en nøgtern anmeldelse...he he.

Nå, nu blev klokken 22 local iraqi time og Indiana Jones venter på DVD'en...

Ps. Tusind tak for alle jeres hilsner i gæstebogen, det glæder mig meget.

Ps igen. Jeg kan se at den 29 marts bliver en god dag, der modtager jeg nemlig 2 pakker...
fra hvem ved jeg ikke, men jeg kan se mit navn står på listen... Det bliver fedt...

Jeg smutter igen, hyg jer derhjemme.

224179





0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start